2 Aralık 2007 Pazar

Tüketim toplumundan nereye

Tüketim toplumuyuz... İnkar edebilirmiyiz. Yeni bilgisayar, yeni cep telefonu, yeni elbise, yeni bilmem ne... Daha eskisinin canı çıkmadı. Olsun, ama yenisi çıkmış çok güzel, çok şık, çok güçlü.... Modern toplum dedikleri hayat şekli bu sanırım. Bu hayat şekline modern denmesi de bence tüketim zihniyetinden. Çünkü bana göre bu bir hastalık. Hepimiz hastayız ve hasta olmayı seviyoruz. Bize hasta denilmesini istemiyoruz ve onu bu kılıfa sokuyoruz: Modern hayat :) Belki de bu genetik bir hastalık... Bir çok sebebi olsa da gerçek şu: Biz tüketim toplumuyuz!
Tüketiyoruz bilinçsizce...
Bunun sonu ne olacak? Merak ettiğim soru buna DUR demelimiyiz, yoksa suna nasıl olsa yatağına oturur diyerek kendi haline mi bırakmalıyız?

4 yorum:

KaanKRBY dedi ki...

Freud zihniytiyle hareket ediyoruz galba mutlu olmak için tüket. elindeki biterse başka bir şey bul...
tükenen kendimiz oluyoruz..
Bunları ukalaca bir bilinçle değil, üzüntüyle söylüyorum.. İyi geceler

T D dedi ki...

Dediğiniz gibi, birileri tüketimin insana haz verdiğini bulmuş ve bunu değerlendiriyor... Mutluluk, bu haz olmamalı!

museboi dedi ki...

Çok haklısın,ben bu hastalıktan kurtulmak için bir şey almaya karar verdiğimde, en son kendime şu soruyu soruyorum,buna gerçekten ihtiyacım var mı? Genelde işe yarıyor,ama denildiği gibi çok üzgün olduğumda kendim için harcadığım para, az da olsa rahatlatmıyor değil :)

T D dedi ki...

Mutluluk, bu haz olmamalı!
dediğim gibi :)
Bence bizi rahatlatacak hobilerimiz, uğraşılarımız yok...