10 Aralık 2007 Pazartesi

Aydınlanma

Bugün aklıma takılan soru: Aydınlanma?
Bence tarifi ve ulaşılması kolay olmayan bir olgu...
Ben şunu anlıyorum bu kelimeden. Kendisine yapılan hareketi, söylenen sözü (fikirde sınır olmaksızın) kendi içinde değerlendirip doğru ve yanlışlarını bireysel olarak kendine göre,ait olduğu topluma göre ve diğerlerine göre belirleyebilmesi. Burada bir çok değişken var. Kendine göre değerlendirirken tabii ki bilgi düzeyinin yeteli olması gerekir. Topluma göre değerlendirirken, ait olduğu ve diğer toplumlar ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmalı. Aynı zamanda bu değerlendirmeyi yaparken gerçekçi ve dürüst olmak zorunda.
Ben maalesef aydınlanmayı yeterli düzeyde yaşayabildiğimizi söyleyemiyorum. Bunu bir çok sebebi var tabii ki.
Peki yaşayacakmıyız? Evet, ve zorundayız!
Bunun çözümü sözde çok basit. Ekonomik kalkınmayı yaşarken aynı anda akıl kalkınmasını gerçekleştirmek. Bu iki değişken sıkı bağlantılı. Ama iki koşulun da aynı anda gerçekleşmesi gerekir. Biri olmazsa toplum aydınlanamaz( kişiler aydınlanabilir).
Kısa keseyim.
Aydınlanma için bana göre şu üç kuralı gerçekleştirmeliyiz:
1. Çalışmak (Para kazanmak, zenginleşmek vesaire vesaire)
2. Bilgiyi arttırmak (çok okumak, gezmek, iletişime geçmek -boş konuşmak değil ama kesinlikle fikir yürütmek-)
3. Eleştiri kültürünü geliştirmek (istisnasız gerekirse her şeyi eleştirebilmek,-işine geldiğini veya gereksiz eleştiri değil kesinikle-)

** 2 ve 3 için şöyle diyelim: Bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olmamak.
Aydınlık günler dileğiyle...

Hiç yorum yok: