10 Nisan 2010 Cumartesi

Dijital kitap dönemi

Daha önce duymuştum ama şans eseri bugün gözümle gördüm. Idefix'te 15 nisandan itibaren e-kitap satışı başlayacakmış. Açıkçası bu adımı beklemiyordum ve inanılmaz sevindim. Geri kaldığımız şu e-kitap teknolojisine bizim de birileriyle bir yerlerden başlamamız gerekiyordu. Bununla birlikte artık forumlara e-kitap bölümleri açılabilir, tam alevini alamamış olan ağaç-saman kağıdı kitapların yerini tutar mı tutmaz mı tartışmaları ısısını arttırabilir.
Ben nereden geldim buraya? Ders çalışmak için bu e-kitap okuyucuları kağıda basılı olmayan dökümanları okumak amacıyla alabilirmiyim acaba diye araştırıyordum ancak roman ve değişik türkçe kitaplar okuyamayacağım diye de hayıflanıyor, karar veremiyordum.
Neyse bunlar Türkiyede satılır mı diye düşünürken sanırım bu haberi bizden önce almış olan hepsiburada e-slick, iriver story ve walkbook (uzun zamandır Türkiyede tek satılandı) ile ve hızlı al da e-slick, iriver story ile önlemlerini almışlar. Ve benim de en çok ilgimi çeken önce sadece kendi sitesinde tanıtımı yapılıp gittigidiyor ve sahibinden de satılan şimdi de idefix tarafından satışa çıkarılmış olan reeder cihazı diğer seçenek. Bu cihazın diğerlerinden en büyük farkı dokunmatik ekran ve wifi. Beğenenlerin aklında bulunsun dokunmatik olması sebebiyle ekranı yansıma yapabiliyor kontrastı düşürebiliyormuş. Tabii bunlar 5-6 inch ten büyük olmayan cihazlar, her halde birileri çok ufak diye düşünüp 9.7 inch büyüklüğündeki kindle dx i düşünebilir.Neyse Türkiyede 500 ile 700 lira arasında değişen bu cihazlar (yurtdışında da pek farklı değil) sanırım asgari ücret aylığında çalışan kişilerin eline pek geçemeyecek. Peki geliri biraz daha yüksek olanların eline geçebilir mi?
Kendimden hesap yapayım; Oğuz Atay'ın Tutunamayanlar adlı romanını 28 liraya almıştım geçen ay, dijitali 20 lira olsa aradaki farkı çıkartmak için en az 70 kitap okumam lazım. İş hayatından zaman bulup iyi ihtimalle ayda 2 kitap bitirsek senede 24 kitapla 3 yıl içinde amorti eder. Yanında kendi dökümanlarım rahatça okumak ve isteğin yere istediğin kadar taşımak kar kalıyor. Acaba değer mi?

Hiç yorum yok: