13 Şubat 2010 Cumartesi

Pardus podcast

Podcast, podcast deyip duruyorlardı ne zamandır, sonunda özgürlükiçin podcast yayınına başladı. İlk önce diyordum ki, ne gereği var hem zaten yazılısı olmuyor mu bunların. Ama ilk dinlediğimde 180 derece döndüm, dinlemesi çok güzel oluyor bayağı teknoloji radyosu... İnternette sörf yapıyorum, meyveli sodamı yudumluyorum bir taraftan da pardus podcast dinliyorum bayağı güzel oluyor :).
Şimdi bu olaydan sonra durup biraz geçmişe gittim. Yıl 2001-2002 suse 7.0 denemişti arkadaşım hiç beğenmemişti, sonra benim elime mandrake 9.1 geçmişti onu yüklemiştim. Telsimin 5 tl'ye sınırsız gprsinden ericsson t-65 ile bilgisayarımı internete bağlamış, teknolojinin sınırsız imkanlarından yararlanmaya çalışırken linux kullanan var mııı diye forumlarda dolanıyor, elle sayılır bir kaç kişi Erkan Kaplan'ın lapis forumlarında birbirine yardım ediyor ve bunun felsefesini anlatıyordu. O zamanlar o kadar windowsçuydu ki herkes hazırcılıktan ne kimse linuxtan haberdardı, ne de kimsenin umurundaydı. Şimdi bakıyorum, hocam vallahi büyüksün, neredeen nereyee... Pardus ile bu bilişim aşkı, küpü ile doğru orantılı camiayı büyüttü be yaa... Ha ben pardus kullanmıyorum şu an, ama farketmez hepimiz linuxçuyuz. Özünde aynı programları kullanıyoruz.
Bu arada arch forumu açılmış, hemen üye olayım dedim ama bot bölümünü geçemedim. Neyse, arch'çılar sizi yakından takip ediyorum bunu bilin. Bir gün bende aranıza katılabilirim. Ama aranızda varsa bir zenwalk ya da slackware kullanmış babayiğit lütfen karşılaştırmasını yapsın.

3 yorum:

Burak Sezer dedi ki...

Arch vs Slackware

Uzun uzun cümleler yazabilirim ama Slackware karşısında Archlinux'u şiddetle tavsiye ederim. Hatta Slackware tarih ötesi bir sistem olarak aday bile olamaz :)

Sert girdim ama böyle :)

ras0ir dedi ki...

bot musun sorusunu hayır olarak seçmen yeterli :)

ve kutucuga da Archlinux yazman yeterli.

Gelelim karsilastirmaya:
http://wiki.archlinux.org/index.php/Arch_Compared_to_Other_Distributions_%28T%C3%BCrk%C3%A7e%29

T D dedi ki...

Açıkçası o wikileri zaten okumuştum. Doyurucu gelmedi açıklamalar. Yani birisinin hem yurt içinde hem yurt dışında uzun uzun cümleler yazmasını isterdim özellikle 2009 ve sonrası için.
Arch forum üyeliği için akşam ikinci deneme ile cevabı buldum :) .
Sanırım artık zenwalk 6.4 çıkmasını bekleyeceğim, ondan sonra arch'a geçerim belki. Sistemleri uzun kullanmayı seviyorum da, başarılı olursam ve memnum kalırsam uzun süre archta kalırım. Olmazsa süper hızlı zenwalka devam ederim :).