30 Ekim 2009 Cuma

Ubuntu One

Ubuntu neden bir adım önde ? Malum bugün yeni Ubuntu yayımlandı, ve Distrowatch sitesinde tam 6 farklı ubuntu gördük. Neler yeni imiş diye merak ederken Ubuntu One dikkatimi çekti.
Uzun süre notlarımı online yedekleyen bir program arıyordum, ve bulmuştum (chandler). Bunu farketmiş olacaklar ki beni kendilerine çekmek için bir çözüm yolu bulmuşlar :) . İşte ubuntuda artık dosyalar, evolution adres tefteri, tomboy programı ile alınan notlar genel ağ üzerinden senkronize ediliyor. 2 GB depolama kapasitesi bedava. Diyeceksiniz ki bunu yapan bir çok site var zaten. Önemli olan o değil, bir ubuntu kullanıcısı olsaydınız bu siteleri aramayacaktınız, çünkü zaten elinizin altında olacaktı.
Ubuntu neden bir adım önde ? Çünkü benim düşündüğümü yerine getiriyorlar :)
Şaka bir yana, teknoloji üretmek onları öne çıkartıyor örnekte olduğu gibi. Demek ki olayı salt işletim sistemi olarak düşünmemek, dijital yaşamı bir bütün olarak ilişkilendirip hayatı kolaylaştırıcı çözümler peşinde gitmek lazım.
Ağzım sulandı ama Zenwalk'umu daha terketmiyeceğim...

Hiç yorum yok: