14 Temmuz 2009 Salı

Her özgür yazılımcı çevrecimidir

Atlas Editörü Özcan Yüksek bu ayki Atlas'ta Ubuntu'dan bahsediyor yazısında. Ubuntu'nun kelime anlamından. Hani şu ermiş afrikalı sözü "Ubuntu". Yani "I'm because we are". Yazısında hiç bahsetmesede özgür yazılımın onu da çektiğini anlıyorum. Her halde Afrikada dolaşırken duymamıştır bu sözü. Belki de duymuştur. Kafamı karıştıran soru "O" değil aslında, karıştıran soru özgür yazılımcılar çevreci mi sorusu... Ben çevreciyim. Yani yeşile, doğaya, böceye, kurda, kuşa, balığa saygılıyım ve koruyorum (ya da korumak istiyorum). Pardus geliştiricileri de çevreci gibi, malum Pardusun adı çevreci :). Genelde yazılarından okuduğum kadarıyla diğer arkadaşlar da öyle... Sonunda kendimce şu sonuca vardım, herkes olmasa da tüm çevrecilerin içinde özgür yazılım, tüm özgür yazılımcalarda da çevrecilik ruhu var. Sanırım bu bir duygu ve bu duygu paylaşma, özgür olma ve temiz olma duygusu.
Not: Keşke Özcan Yüksek bir cümle ile de olsa Ubuntu Linux'tan da bahsetmiş olsaydı.

Hiç yorum yok: