23 Ekim 2003 Perşembe

Tarih zaman çizelgesi

Oral Sander'in Siyasi Tarih kitabını okurken bir proje aklımdan geçti. Bir süre önce aramama rağmen bulamamıştım. Neden hiç kimse böyle bir şey yapmamıştı; bir Tarih zaman çizelgesi. Çok gerekli olduğunu düşündüğüm bir şeydi aslında; Osmanlı içeride ve dışarıda dertleri ile uğraşırken acaba japonların derdi neydi, amerikalılar ne ile meşguldü, ya da afrikada neler oluyordu. Hangi filozof hangi dönemde çıkmıştı da Osmanlının derdi neydi o sıralar, ya da Fransanın.
Kendim yapmaya karar vermişken son bir hamle ile interneti karıştırdım ve http://www.hyperhistory.com sitesini buldum. Hemde çizelgeyi isterseniz 30$ dolara satın alıp evinize kağıt olarak gönderiyorlar. Düşündüğümün bazı yerlerde azı (savaşların, anlaşmaların tarihleri tam yok) ve bazı yerlerde çoğu var (filozoflardan tutun haritalara). Benim gibi tarih meraklıları için tavsiye olunur...

Hiç yorum yok: